3 روند تحول دیجیتال برای سال 2023
شرکتها باید برای رفع نیازهای کارکنان و مشتریان بسیار خواستار، سیلوهای عملیاتی و فناوری را پل بزنند. پس از دو سال عدم قطعیت عمیق در میان همهگیری، ما بالاخره در موقعیتی قرار گرفتیم که ماهیت تأثیر آن بر جنبههای مختلف یک تجارت را درک کنیم. با این حال، همانطور که ما این کار را انجام می دهیم، این یک پیت استاپ نیست. بنگاه ها نمی توانند نفس عمیق بکشند، زیرا احساسات رکود اقتصادی و "استعفای بزرگ" همچنان چالش هایی را برای آنها ایجاد می کند. شرکت های شبکه در حال گسترش هستند. در ادامه 3 روند تحول دیجیتال برای سال 2023 را بررسی می کنیم.
روند تحول دیجیتال 2023
همهگیری ماهیت واقعی عدم قطعیت را به رهبران کسبوکار آموخته است. که ناآماده بودن می تواند زیان بارتر از تصور قبلی باشد. بنابراین، در آینده، یک موضوع اساسی به طور برجسته در برنامههای تحولآفرین بافته میشود و آن این است: ایجاد یک پایه محکم که در عین بهرهبرداری از فرصتهای ارائه شده توسط فناوریهای پیشرفته، انعطافپذیری را ارائه میدهد.
علاوه بر این، از بسیاری از چیزهایی که شرکتها امیدوار بودند در طول همهگیری انتقالی یا موقت باشند، برخی از آنها به طور قطع ثابت شدهاند که دائمی هستند. به عنوان مثال، کار از راه دور/توزیع، تغییر مشتری به سمت کانالهای دیجیتال. و برخی از این تغییرات دائمی برای استراتژیهای تحول دیجیتال در آینده بسیار مهم هستند.
1. زمان شتاب دیجیتال
برای اکثر شرکت های خدمات شبکه، دیجیتال، فی نفسه، جدید نیست. تعاریف و ابزارها در حال شکلگیری هستند، اما تلاشها برای تغییر شکل برای بسیاری ادامه دارد. به طور مشابه، انتظار نمی رود که اولویت های کلان نیز تفاوت زیادی داشته باشند. تجربه مشتری (CX)، تعالی عملیاتی (OX) و نوآوری در کسب و کار جزو اولویت های تجاری در سفارشات مختلف بوده و خواهد بود.
با این حال، شرکت ها متوجه می شوند که این دیگر یک سناریو یا سناریو نیست. برای دستیابی به دگرگونی، آنها باید راهی بیابند تا با این اولویت ها به عنوان یک تریکوتر برخورد کنند، که در آن یکی دیگری را تغذیه می کند و غیره. انتظار میرود این رویکرد چند جانبه بر تلاشهای تحولآفرین صرفاً مبتنی بر CX یا OX اولویت داشته باشد. به طور مشابه، شکاف front-end v/s backend از نظر سرمایهگذاری نیز جای خود را به یک رویکرد مبتنی بر پلتفرم کلنگر خواهد داد که میتواند تلاشهای دیجیتالی تسریعشده را با تعادل بهتری از سرعت و پذیرش فناوری تسهیل کند.
2. افزایش تجربه کارکنان
تغییر سریع در پویایی محیط کار، تجربه کارمند (EX) را به منصه ظهور رسانده است. با انتقال کار از محل کار فیزیکی به محیط های کاری توزیع شده یا دور، بسیاری از فرآیندها به دلیل وابستگی به ماهیت فیزیکی همکاری و همچنین تبادل اطلاعات شکست خوردند. در بسیاری از موارد، به تجربه مشتری آسیب می رساند. با این حال، در بسیاری دیگر، باعث اختلال کامل در خدمات شد. در نتیجه، اهمیت نقش کارکنان در سفر مشتری انتها به انتها برای شرکت ها واضح تر شد. «استعفای بزرگ» همچنین در نحوه نگاه شرکتها به نقش خود در کیفیت زندگی کارکنان خود، تغییراتی را که در مورد آن صحبت میشد، ایجاد کرد.
در نتیجه، EX در حال تبدیل شدن به یک اولویت کلیدی برای شرکت ها است، به طوری که وقتی امروز از CX صحبت می کنیم، "مشتری" اکنون تقریباً به طور خودکار شامل کارمندان و شرکا به عنوان یک برنامه افزودنی می شود. این درست تر از همیشه است، و یک CX عالی با یک EX به همان اندازه عالی شروع می شود. از این رو، شرکتها به دنبال راههایی هستند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنانشان اطلاعات مناسب را در زمان مناسب در مکان/از طریق کانال مورد علاقه خود دارند.
3. اهرم اتوماسیون انتها به انتها
در گذشته، ما شاهد بودهایم که حتی برنامههای جاهطلبانه تحولآفرین بر حوزههای تکنولوژیکی خاص، فرآیندهای خاص با مشتری، یا نوسازی باطنی تقریباً بهصورت مجزا متمرکز شدهاند. اینطور نیست که وقتی یکی از آنها در کانون توجه بود، سایر حوزهها نادیده گرفته میشدند، اما رهبران شرکت مجبور بودند بین مناطق «تحولکننده» و «روشن نگهداشتن چراغها» به دلیل منابع محدود، انتخاب کنند.
این امر با ورود پلتفرمهای تحول دیجیتال جامع که قابلیتهای یکپارچه گستردهتری را ارائه میدهند، به سرعت در حال تغییر است. آنها رهبران را قادر می سازند تا با ارائه یک رویکرد مرحله ای برای دستیابی به اتوماسیون انتها به انتها بدون خطر افزایش بدهی فنی، بر نتایج تجاری و سفرهای مشتری تمرکز کنند. این به این دلیل است که این پلتفرمها از رویکرد سفرمحور مشتری استفاده میکنند که روشهای اتوماسیون سنتی مبتنی بر فناوری نمیکنند.